středa 23. října 2019

Pancake Rocks - Punakaiki

Cestou k ledovci Franz Josef jsme neodolali udělat zastávku u Pancake Rocks - Punakaiki. Přestože pršelo jak blázen, chtěla jsem to vidět. Martin nechtěl za deště riskovat chůzí o berlích a tak jsem se převlékla do nepromokavého a vyrazila sama. Šla jsem po vyznačeném okruhu, který mě dovedl k parádním skálám.






Za vznikem těchto bizardních vápencových skal stojí usazování odumřelých schránek živočichů a rostlin na mořském dně před 30mil. lety. Sedimenty byly následně stlačeny tlakem vody a opracovány mořskou vodou a větrem.

 



Skály jsou na pobřeží a naráží do nich divoké vlny tasmánského moře, občas se voda dostane do dutin a to dá vzniknout gejzíru. Tuhle úchvatnou podívanou mi umocnila duha.




Po chvíli najednou přestalo pršet a tak se mi podařilo vylákat Martina na menší procházku o berlích. Trochu mi rozporoval, že to bylo "kousek", ale myslím, že i on si užil výhled. A kdo má větší fantazii, uvidí třeba chobotnici.


Žádné komentáře:

Okomentovat