pátek 3. ledna 2020

Na vlně woofingu aneb kiwi Vánoce

Když nám přes HelpX přišla milá zpráva od Julie a Dave, ve které nás zvali k nim na kiwi Vánoce, ještě jsme netušili jak parádní to u nich bude. Jejich nabídku jsme přijali, bydlí v perfektní lokalitě cca půl hodinku od Christchurch, což se nám hodilo do mlýna, protože jsme si mysleli, že v té době budeme ještě prodávat auto. Auto jsme sice nakonec prodali o 2 dny dříve, než jsme měli přijet na woofing ale Julie s Davem se nabídli, že nás vyzvednou v Christchurch, což vzhledem k našim přecpaným krosnám byla hrozná úleva.

Už po cestě jsme zjistili, že mají rádi Čechy (tímto moc díky prvním wooferům, kteří u nich byli a postarali se nám o dobrou pověst), že několikrát navštívili různá místa v České republice a umí pár slov česky. Oba byli bývalí horolezci, velcí cestovatelé a k našemu štěstí gurmáni, což jsme si moc užívali.

Ale hezky popořadě... Začali jsme housesittingem, protože druhý den po našem seznámení vyrazili cca na týden na dovolenou. Měli jsme na starost dům, krásnou velkou zahradu a dvě přítulné kočky. Dave nám půjčil svoje pracovní auto, takže jsme mohli vyrazit i na pár výletů. Jinak jsme vyzvedávali poštu, zalejvali zahradu, krmili kočky a kačenky, něco málo popleli, vylouskali bednu ořechů a vyřídili pro auto technickou.

Dům našich hostitelů

Martin krmící gang kačen

Kachny si ho našly..

Nějaké to plení...

Louskání vlašáků

Já s Lukem Skywalkerem

Bydleli jsme v malém domku na zahradě a na sprchu chodili do domu.

Náš domek

Aneb jak jsme si to uvnitř zútulnili

Leia se už ráno nemohla dočkat snídaně

Když se Dave a Julie vrátili z dovči bylo těsně před Vánocemi. Na uvítanou jsme jim připravili ochutnávku lineckého a upekli rebarborový koláč.Vánoce tu slaví 25. Na náš Štědrý den jsme společně dělali vietnamské jarní závitky, jedli výbornou paellu, pili vínko a zahráli si times up.

Učíme se Vietnamské jarní závitky

A povedli se!

Paella na náš český Štědrý den

Zaděláváme na linecké

Šup s tím do trouby
Mezitím, co Martin pekl, já se taky činila :P
Malé pohoštění k vínku přijde vhod

Vínečko při pečení nesmí chybět

Rebarborový koláč

Na kiwi Vánoce jsme po snídani rozbalili dárky, i na nás čekalo pod stromečkem malé překvapení v podobě outdoorového šátku a čepice, což nás překvapilo a potěšilo 😊. Následoval rodinný oběd, přišla sestra Julie se dvěma syny a dcerou. K obědu byla šunka, salát a naše první novozélandská Pavlova. Taky jsme si vyzkoušeli crackers, což je tradiční hra spočívající v přetahování o "cracker". Pak jsme si zaházeli venku Finskou a jejich podomácku vyrobenou hru a večer se společně koukali na Lásku nebeskou.

Vánoční borovička

Vánoční koláč

Vánoční šunka, tak trochu připomíná ježečka

Julie v akci

Výsledek, mňam!

Naše první Pavlova

Aby toho obžérství nebylo málo, tak ještě čokoládový pudink

Pózování před stromkem

Jedna rodinná

Prostřená tabule

Další den se nesl opět ve víru setkávání, tentokrát přišli přátelé Dave a Julie se svými dětmi a společně jsme poobědvali u nich na zahradě. Ochutnali jsme lososa, salát a další verzi Pavlovi a následující den nebyl jiný. Jen s rozdílem, že tentokrát jsme vyrazili za jejich přáteli na výlet do Akaroi, kde mají letní domek. Na zimu totiž mizí do Chicaga. Půjčili nám mořské kajaky a tak jsme si udělali krátkou platbu k jeskyni, kterou jsme si vyhlídli. Byla to celkem makačka, skoro žádný proud a tak to bez pádlování vůbec nejelo.😁 Večer se opět hodovalo a pilo.

Losos se salátkem

Další verze Pavlovi

Místní specialita "Whitebait" malé rybičky, které se jí vcelku

My jsme rybičky ochutnali v omeletě, výborné ochucené

Na mořských kajacích

Druhý den ráno jsme se sešli na jednom tajném spotu na oběd, šlo o stůl, který byl na kopci a tak jsme si mohli užít parádní výhled na zátoku. Pak jsme ještě popojeli k místu, kde dřív stál maják, než ho přestěhovali. Sešli jsme až k němu a cestou mohli obdivovat krásné útesy a pozorovat lachtany. Na lachtany jsme se šli podívat i více zblízka, kam až nás útesy a divoké moře pustilo. Jelikož Julie zmínila, že má ráda ovocné knedlíky, Martin začal kout pikle, že bychom je mohli připravit. Cestou zpět jsme koupili parádní švestky a plán na oběd na druhý den byl tak jasný. Martinovi se knedlíky fakt hodně povedly.

Takový piknik

Krásné útesy

Selfíčko musí být

Martinovy bramborové knedlíky se švestkami

Ani jsme se nenadáli, jak to strašně rychle uteklo a už jsme si měli balit naše věci a pokračovat do Aucklandu. V plánu bylo ještě společné plachtění, ale to bohužel kvůli větru nevyšlo. Místo toho jsme si oba vyzkoušeli, jak se řídí traktor a to byla velká sranda. Já jsem v tom neměla vůbec žádný systém a tak jsem sekala, co šlo, radši jsem pak Martinovi přenechala štafetu, aby to po mě uhladil. Pak už jsme si všichni společně dali rozlučkovou véču a spoustu lahví vína a Davevo domácí pivo, což nás motivovalo si zahrát bobří bandu a times-up v našem podání. Sečteno podtrženo parádní večer!

Martin ve svém živlu

I já jsem si vyzkoušela, jak se řídí traktor, jupí

Rozlučková večeře

I Luke by si prý rybku dal

Párty na rozloučenou, rozmazaná fotka a rozmazané myšlení :-)