pátek 8. listopadu 2019

Routeburn trek

Na 4.listopadu jsme měli předplacený jeden z great walků - 33 km dlouhý Routeburn trek. Martin bohužel zatím nebyl v kondici tento trek jít, ale alespoň mu vrátili peníze na základě reportu z nemocnice. Trek patří jednoznačně mezi nejpopulárnější a tak byl vybookovaný již na celou sezónu a nebylo možné ho dál odsunout. Také patří mezi dražší treky, cena za noc na osobu v chatce vychází aktuálně na 65 NZD, a to se přitom jedná o poloviční cenu, na kterou máte nárok v případě, že se nacházíte na Zélandu alespoň 6 měsíců. Nakonec jsme se rozhodli, že na 3 denní trek vyrazím tedy sama a Martin mě nabere na konci treku. 

První den vyšlo parádní počasí. Cesta vedla hlavně lesem podél krásné řeky, jejíž barva mě nepřestala udivovat. Navíc mezi stromy postupně začaly vykukovat nádherné skalní vrcholy a tu a tam se objevil vodopád. Stoupání nebylo až tak náročné a tak jsem se k  mému překvapení na chatě Routeburn Falls ocitla už v 13:00. Vyrazila jsem se podívat ještě na nedaleký vodopád, pozorovala ptáčky Kea, kteří si hráli za chatkou, ale času to bylo pořád víc než dost a tak jsem se, přiznávám, chvíli taky nudila. Lístky se kontrolují pečlivě, večer byl na chatce sraz s Rangerem, který si všechny nocležníky patřičně zkontroloval a taky podal aktuální informace o předpovědi počasí na další den.













Další den pršelo už od rána a protože to rozhodně nevypadalo, že se mračna zázračně roztrhají a vykoukne sluníčko, vyrazila jsem v tom nečase na další chatku. Cesta začala stoupákem podél vodopádu a pak vedla údolím podél řeky a opět začala stoupat do Harissova sedla. Na posledním stoupání byly patrné zbytky sněhu. Pak se otevřely výhledy na krásné jezero, jen okolní skály byly zahalené v bílých oblacích, a tak si člověk mohl celou tu krásu jenom představovat. Dále cesta pokračovala krátkým sestupem a dlouhým traverzem, který nebyl vůbec příjemný, protože usilovný déšť se mi doslova dostal na každý centimetr kůže a v botách mi vytvořil dva malé rybníčky. Jak jsem nejdřív nechtěla být na chatě moc brzy, nyní jsem si nepřála nic jiného. Po nekonečném traverzu mě čekalo poslední stoupání toho dne a pak už se jen klesalo k chatce u jezera Mackenzie. Chatka byla vidět už seshora, ale cesta k ní byla dlouhá. Po cestě je památník na českého nešťastlivce, který zde před třemi roky tragicky v zimě zahynul. Z toho člověka zamrazí. Po několika klesajících zatáčkách jsem došla do lesa, který byl jako z pohádky, stromy byly porostlé mechem a vypadaly jako proměnění strašáci. Pak už jsem došla k chatce, kde jsem zahájila sušící proces, který byl neúspěšný, jak jsem zjistila další den. 











Chatky byly vybavené dvouplotýnkami plynových vařičů, prostředky k mytí nádobí, splachovacími záchody a palandami - značka luxus.




Třetí den se počasí zase umoudřilo a tak jsem mohla ráno vyblejsknout krásné jezero i s odrazem okolních skal. Následovalo stoupání mým oblíbeným lesem na vyhlídku, která mi vzala dech a poté převážně už jen dolů. Cestou jsem míjela 174m vysoký vodopád, který mě skropil od hlavy až k patě. Pak jsem si udělala svačinou pauzu u Howden chatky, kde mě ale žraly mušky "sandflies" a tak jsem se na místě radši moc nezdržovala a vyrazila směrem k Divide Pointu, kde jsme měli s Martinem domluvený sraz. Na domluvě jsem byla závislá, protože v horách nebyl žádný signál a jak mě paní v informačním centru varovala, žádný signál mě nečekal ani na konci treku. O tom, že je Zéland malý jsem se přesvědčila hned vzápětí, když jsem při sestupu potkala kamaráda Valeria s jeho přítelkyní Chloé z Hastings. Zakecali jsme se tak, že nakonec šli se mnou zpět dolů. Bylo to hrozně příjemné setkání, které bylo o to víc příjemnější, že po chvíli na parkoviště dojel i Martin. Chvíli jsme se ještě všichni bavili, dozvěděli jsme se, že pracují se skupinou Extravaganza a budou mít vystoupení ve Wanace o víkendu, a tak jsme se ještě domluvili, že se na ně přijdeme podívat a potom jsme se už rozloučili a rozjeli každý svým směrem. A kam? O tom v dalším příspěvku.







Žádné komentáře:

Okomentovat